Mielőtt a blog.hu karbantartás miatt átmenetileg nem működne, elkezdem megírni annak történetét, hogy miként jutottam el a házi krémkogyvasztásig.

Szóval, egy vendégség során derült ki, hogy  Maca barátosném  az utóbbi időben a természetes kozmetikumok szakértőjévé vált - nosza megkértük, ajánljon pár oldalt nekünk is, hogy kiművelődjünk.

 

 

Az első ajánlott oldal az antalvali.com, ami valóban kiváló arra, hogy  az ember lánya összeszedje azokat a kozmetikumokban található káros anyagokat, amiket kikerülni  és házilag gyártott kozmetikával, (vagy az általuk ajánlott termékcsaláddal) kiváltani érdemes. Az érdemi tartalom eléréséhez regisztrálni kell, aminek eddig nem láttam kárát; a hírlevelek egész érdekesek, leszámítva azt, hogy sem a hírlevelek, sem az oldal stílusát nem bírom megszokni, de hát az legyen az én bajom. Amit rendszeresen használok, az a 10 legkockázatosabb vegyülettípusról szóló leírás, valamint a hatóanyagok listája és rövid leírásuk.  Tetszik, hogy ezek az infók lekövethetők, magán az oldalon  viszont nagyon nehezen igazodom ki - mintha nagyon nagy lenne a rumli. A regisztrálással kaptam ugyan egy személyes tanácsadót, aki többek között az eligazodásban is segítene, de jobban szeretem, ha megtalálom magam, amire szükségem van.

Arra mindenesetre jó volt, hogy egy hétvége alatt átolvassam a lakásban lévő kozmetikumok összetevőit és az első sokk után saját gyártásba fogjak.

Recepteket a lukreciakencei.blog.hu oldalról néztem - ez az a hely, ami nekem átlátható, ahol szívesen időzöm, s miként a  szakácskönyvet olvasva álmodozom az ízekről és illatokról, úgy álmodoztam itt is illatokról és finom textúrájú krémekről. 

Ennek a vállalkozásnak a kardinális pontja az alapanyagbeszerzés  mert nem szeretnék belefutni abba, hogy a lelkesedés hevében ellenőrizetlen, rossz minőségű alapanyagokat használok fel, illetve arra is rájöttem, hogy az illóolajok, vajak forgalmazása igen nagy haszonnal jár, tehát muszáj összehasonlítani az árakat.

Ezért illóolajokat az aromax.hu oldalról rendeltem, shea vajat és méhviaszt pedig a Cosmio Webáruházból. (A kép az alapanyagok megérkezésének dicső pillanatát ábrázolja. )

Persze azonnal ki akartam próbálni a kotyvasztást, így kiválasztottam Lukréciánál egy ínycsiklandónak tűnő testradír-receptet, amihez minden alapanyagom volt itthon (megbeszéltük ugyanis, hogy többen állunk össze és mindenki belerakja a közösbe, amilyen alapanyaga van).

Szerettem  volna még a babámnak házilag popsikrémet csinálni, magamnak egy kis testápolót, illetve a barangolásainkhoz olyan kézkrémet, ami némileg fertőtlenít, továbbá beleszagoltam a jázmin illóolajba és annyira megragadott, hogy elhatároztam; mindenképp kutyulok valami jázminosat.

Ezért csináltam egy másfél adag krémet a recept alapján és négyfelé szedtem. A popsikrémbe vanília és ylang-ylang került, a testápolóba ylang-ylang és jázmin, a testradírba nádcukor, vanília és ylang-ilang (miképp az eredeti recept is szólt) a fertőtlenítő krémbe pedig citromfű-és teafa olajat tettem - mivel ez utóbbi üvegének másmilyen kupakja volt, kicsit meglódult,és meglehetősen teafa illatú lett! Azért eltettem, s pár órával később, mikor egy szabadtéri szórakozóhelyen kergettük a szúnyogokat, eszembe jutott és elővettem. A tesztalanyok pozitívan nyilatkoztak szúnyogűző hatásáról és a lábfejemet és nyakamat sem rágták tovább a vérszívók.

A házi kézitésű krémek nem tartalmaznak tartósítószert, így fokozottanügyelni kell arra, hogy lehetőleg kanállal/faspatulával vegyünk ki belőlük. A gyógyszertárban 3 Ft a spatula, szóval nem egy nagy beruházás.

Ennyit mára; illetve egy extra tipp házi  szappant keresőknek: Esterella boltja a Meskán!

A bejegyzés trackback címe:

https://minka.blog.hu/api/trackback/id/tr72064506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucrezia 2010.06.10. 22:05:16

Szia! A citromfű nagyon jó ötlet, úgy tudom nem szeretik a szúnyogok. Ezek szerint a teafát sem. És a barna cukorhoz mit szóltak? :)
Érdekes ez a popsikrém dolog, én a napolaj receptjét használnám annak, mert a sűrű gyógyszertári krémekben is cink oxid van (bevonja a bőrt, nem ázik el).

minkamunka 2010.06.10. 22:32:21

Szia! Barnacukor csak a testradírba került, a krémekbe nem :)
Babának eleve nagyon szép a bőre, azt több helyen olvastam, hogy a shea vajat csak úgy magába használjuk ilyen célra, az nem jött be,de a mandulaolajról is olvastam, hogy nekik és gondoltam, a méz, meg a méhviasz se veszi ki rosszul magát. Úgyhogy most Lucrezia-módra pelenkázunk :)
süti beállítások módosítása