Hordozó-házilag

Címkék: hordozó

2010.05.01. 01:50

Előljáróban annyit: kicsi lányom még nem ült babakocsiban; hordozókendőben cipelem, amióta megszületett. Nekem jó, mert a harmadikon lakunk és nincs lift; neki jó, mert mint a kis kenguruk, egyre bátrabban leseget kifelé. Szépséges, fekete, ruganyos kendőnk van a Nohából; bőszen használtuk egészen eddig.

A mai napon ugyanis a "jajjistenemmegfogfázniezagyerek" mindennapi parámat (mivel rajtam fekszik, kevesebb réteget adok rá, mintha babakocsis baba lenne) felváltotta a "jajistenemhőgutátkapezagyerek" para. Tehát május elseje előestéjén úgy döntöttem, hogy a hétvégére ígért felmelegedésre tekintettel nem cipelhetem feketében a babát; ki kell, hogy találjak valamit.

 

Tudom, nem minden háztartásnak szériatartozéka 10 méter rugalmas pamutanyag; nálunk azonban találni, mivel a Kaméleon textilnél tett legutóbbi látogatásomkor (minimum 10 métert kell venni egy anyagból, egyéni vásárlónak is), hoztam egy rakat narancssárga rugalmas pamutot. Kb. 180 cm széles volt, a fekete kendőmet lemérve úgy döntöttem, végiggvágom úgy 6-7 méteren 1/3 szélességben az anyagot. Mint a mellékelt képen látható, profi eszközeim voltak a kivitelezéshez:

-egy kb. 10 cm. élű olló, amit meg kellene élezni lassan, mert csak fele hosszban vág;

-egy 30 cm-es vonalzó

 

-egy 3m-es fém mérőszalag

-egy 150 cm-es varrócenti.

Alkalmazott technikám a következő volt:

Kimértem a kendő szélességét a fémvonalzóval, a varrócentivel összekötöttem a korábbi vágás nyomával, majd a varrócentire ráraktam a műanyag vonalzót és a mellett húztam vonalat, ami a vágáshoz szolgált sorvezetőül. Mit mondjak, kellett egy kis idő.

 

    

 A hosszt  úgy mértem, hogy az előző kendőt folyamatosan görgettem a már levágott anyagon és kicsit hosszabbra hagytam annál.

Mivel a Nohás kendőben nagyon szerettem, hogy van zsebe, kedvenc IKEÁs anyagjaimból kanyarintottam egy téglalapnyit és használtam fel.

Ami miatt ez a darab erősen az amatőrmozgalom körébe esik, az az, hogy egyeltalán nem szegtem be. Nincs olyan varrógépem ugyanis, ami rugalmas anyagot tudna beszegni. Reményeim szerint funkcionál a nélkül is.

Majd a majálison kiderül.

A bejegyzés trackback címe:

https://minka.blog.hu/api/trackback/id/tr431965743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MiskaMamma 2010.05.02. 16:08:00

Hali Vercsi!
Nekemtetsző Napocskás lett!
Esetleg a maradék egyik egy-harmad részre tarthatok igényt?

minkamunka 2010.05.02. 21:18:47

@MiskaMamma: Persze, de amit most használok, az a 1/3-ad, 2/3 maradt, amit arra tartogatok, hogy félbehajtva körbevarrjam és a favédőből maradt piros virágos zsebet csináljak neki, mire nehezebb baba lesz, mint Miskád. Ha kész lesz, mire kimegyünk hozzád, elviszem. Varrjam rá a zsebet, vagy anélkül akarod?

feketenegra 2010.05.04. 08:17:20

Vera! Nekem van interlockom, hozd ki a kendőt, ha jöttök és beszegjük.
süti beállítások módosítása