Konyha-csinálás

2011.09.19. 23:42

Az úgy volt....

 

 

 

 

 

 

Hogy a konyhának csak a helye volt meg; oda kellett csináltatni valamit. Először kigondoltam, hogy lakberendezőket kérek meg, tervezzék meg, de a közös munka balul sült el, így kerestünk egy céget, aki szépen megtervezi, megcsinálja és figyelembe veszi a vevőjelölt összes idióta ötletét, mint most az enyémet.

 

Mert ötlet, az volt bőven. Egyrészt belehabarodtam a Kicsi Ház blogba és nagyra törő terveket szőttem, mi mindent  fogok házilag megcsinálni. Majd láttam egy olyan csapat munkáit, akik felnagyított hímzésekkel játszanak a falon és ebbe is beleszerettem. A türkiz szín meg egy új fellángolás volt, kicsit hűvösebb elem a régi lakás narancs-bordó-vörösei után.

Amikor hímzést kerestem, valami olyasmi után kutattam, ami egyszerű, ismétlődő, jól néz ki nagyítva és jelent is valamit. Mivel mi Vasól, illetve Zalából valók vagyunk, ennek a vidéknek a hímzéseiről kerestem könyvet a könyvtárban és végül a palóznaki hímzőkör motívumaiból választottam. Pauszra átrajzoltam, négyzethálót rajzoltam mögé (1*1cm).

Egy akkora kartonra, mint amekkora kell a végleges nagysághoz, szintén négyzethálót húztam, immár 7*7 cm-et; és kézzel rajzoltam át ebbe a mintát, négyzetről négyzetre haladva.

 

Előtte persze lefestettem türkizkékre a faldarabot. A sablon felrajzolását már a húgommal közösen csináltuk-egyik fogta, másik rajzolt. Irtó sokat segített, végig, ezúton is köszönet érte!

 

 

 

 

 

Aztán a tesóm napjai a minta kifestésével teltek.

 

 

 

Az enyémek pedig sprayfestéssel. Volt ugyanis egy fenyő IKEA asztalom, meg két fenyő szék, és egy Kicsi Ház bejegyzésen felbuzdulva elhatároztam, hogy én biza ezeket befestem.

Elzarándokoltunk reggel tesóval a blogbejegyzésben megadott festékboltba, felfegyverkezve a fal festékmintájával. Mondtuk, hogy akkor ilyet kérnénk. (Én akartam alapozót is, merthogy kedvenc bloggerem leírása szerint alapozni kell, de a boltosok szerint csak csiszolni kell egy kicsit, finoman a felső réteget.) A bolt tényleg isteni és mindent kikevernek, de dolgozó ember nem bírja oda betenni a lábát, olyan a nyitva tartása (hétköznap 16 óráig, hétvégén semmi, kp.-s fizetés van csak...).

Persze egy flakon kevés volt, mert nemcsak a tárgyra, hanem mögé a falra is ment, de ezt előre nem sejtettem. (így másnap újra mentünk)

Most már tudom, hogy ilyet csinálni zárt térben -főleg frissen festettben-öngyilkosság-a festékpor olyan helyekre is eljut, amire soha nem gondoltam volna!

 

 

Ahogy lenni szokott, a végeredmény kárpótolt minden nehézségért.

 

 

 

 

A legfölső képen látszik, hogy a mintát lefelé még tovább vittük, mert amikor a konyhabútor a helyére került, a szegélyléc túl sokat takart fenn, lent pedig nagy felület maradt üresen. De ezt is megoldottuk! Most egy edzett üveg takarja, ez védi a piszoktól.

Nekem nagy kedvencem lett ez a konyha így-remélem, hosszú távon is beválik!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minka.blog.hu/api/trackback/id/tr843239841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása