Rongybabácska

Címkék: maradék szabásminta rongybaba

2010.12.15. 23:51

Ez a rongybabácska a kicsi lányom első karácsonyára készült. Amikor szabásminták után kutattam, Nyerges Ágnes oldalán találkoztam a következő gondolattal:

"Fontos volna, hogy minden anyuka varrjon, vagy akár csak csomózzon, kötözzön egy pici babát..."

 

 

 


Hogy ebben mennyi igazság van, arra készítés közben jöttem rá. Miközben válogattam a maradékokat, (ez a baba valóban rongyoszsákból, zoknikból, harisnyákból készült
) elképzeltem, milyen lesz gazdája kezében és ettől magától alakult bumfordi csigahajúvá.Jó volt csinálni; nyugodt, meghitt esték voltak és alig varrtam géppel; azt a kicsit is lustaságból. A készítés menetét ezeken a képeken követhetitek nyomon;remélem, ez is bátorít majd titeket arra, hogy babát formáljatok a ház maradékaiból. Zoknik, harisnyák előnyben. de ebben a példányban még egy ikeás műanyag babakanál is van :P (ez a merevítés, a baba gerince). Bélésként én vatelint használtam, mert annyi van otthon, hogy kicsordul a szekrényből , de lehet tömni gyapjúval, összevágott ronggyal, ami adódik.....nagyobb gyerkőc babájának pedig lehet fonálból babahajat csinálni (ha egy régi kötést, vagy egy rongyos pulcsi ujját bontjuk le, akkor bongyor-babát kapunk).

Ennek a babának egy póló ruhaujja a ruhája, de lehet másban is gondolkozni - ahány ház, annyi maradék.

S annyi (rongy)babácska.

A bejegyzés trackback címe:

https://minka.blog.hu/api/trackback/id/tr132518770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása